Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Magyar kártya képes leírás - Kártya és a kártyajátékok.tlap.hu
részletek »

Magyar kártya - Kártya és a kártyajátékok.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: kartya-jatek-jatekok.tlap.hu » Magyar kártya
Keresés
Találatok száma - 24 db
4-es snapszer

4-es snapszer

Ha négyen játszanak, csak a 7 és 8 lapokat veszik ki. A 9-es 0 pontot ér. Két részletben 6 (3-3) lapot osztanak, talon nincs. Az, aki először kap lapot, első három lapja után megnevez egy lapot; ennek színe az adu, és az a partnere, akinek a hívott lap a kezében van. (Meghívhatja önmagát is, mert megkapja a lapot a második osztásfordulóban, vagy készakarva.) Az, hogy kik a partnerek, nem közölhető és kommunikálni sem szabad! Mind a játékot, mind a snapszert-t kontrázni lehet, de önmagát nem kontrázhatják meg a játékosok. Vagyis aki hívot és akit hívtak, az nem kontrázhat. A snapszer bemondható kézből vagy az első kijátszás után. A hívó indul. A 66 elérésétől függetlenül addig kell játszani, amíg a meghívott lap ki nem jön. Ha valaki saját ütéseivel és bemondásaival elér 66-ot és ő is jön anélkül, hogy a lap kijött volna, egyedül számolhat, partnere nem kap pontot. Ha a lap már kijött, az ellenpár is befejezheti 66-tal, ha valaki közülök éppen ő rakhat. Mivel talon nincs, színre szín vagy adu és felülütés kötelező.

A magyar kártya

A magyar kártya

A Schneider József és Chwallowszky Ödön pesti kártyafestő mesterek által elsőként festett biedermeier kártyaképeket az 1860-as években bécsi metszetkészítők újították meg. Ezek aztán Közép-Európa-szerte regionális kártyaképpé váltak és a mai napig a legnépszerűbb játékkártya a Monarchia utódállamaiban is. A kártya ászain évszak allegóriák, alsó és felső lapjain Schiller Tell Vilmos című drámájának szerepelőit látjuk. Kártyajátékok: A magyar kártyával játszhatunk többek között alsóst, csapd le csacsit, durákot, felsőst, ferblit, filkót, huszonegyet, kopkát, lórumot, makaót, ötvenegyet, piros papucsot, preferánszot, rablóultit, snapszert, svindlit, talonmáriást, fájert és zsírt. Egy-egy játék leírását a jobb oldali menüben választhatja ki. A játékokhoz szükséges kártyát megvásárolhatja a webáruház kínálatából.

A magyar kártya kialakulása

A magyar kártya kialakulása

Kártyavilág (bevezet˜) A játékkártyák és a kátyajátékok évezredes históriája kultúrtörténetünk érdekes fejezete. Átvészelve az évszázadok viharait, világi és egyházi tilalmakat, a kártyázás meg˜rizte vezet˜ szerepét a szabadid˜s tevékenységek körében. A Távol-Keleten történetük a 9. századtól követhet˜ irodalmi alkotásokban és dokumentumokban. Jellegzetes típusai a 19. században nyerték el végleges alakjukat. Kína, Japán, Délkelet-Ázsia és India hagyományos játékkártyáinak ikonográfiája alig hozható összefüggésbe az európában kialakult kártyaképekkel. Viszont a 17. századtól az említett területek egyes típusai magukon viselik egyes európai kártyák jellegzetes stílusjegyeit. Európában a 14. század közepét˜l említik a játékkártyák jelenlétét irodalmi mˆvek és városi tilalmak. Kialakulásuk körülményei tisztázatlanok, bár számtalan hipotézis igyekszik bizonyítani keleti eredetét. A 15. századra alakulnak ki azok a jellegzetes sorozatjelek, melyek az európai típusok megkülönböztetésére is szolgálnak. 1835 körül pesti kártyakészít˜k kezdték el gyártani Schiller Tell Vilmos c. drámájának alakjaival. A tükörképes forma hamarosan olyan népszerˆvé tette e kártyát, hogy a 19. század második felére teljesen kiszorította el˜deit, a magyar- és a soproni képet. A Tell kártya els˜dleges használati helye a Monarchia utódállamaiban fedezhető fel.

A magyar kártya titiokzatos alakjai

A magyar kártya titiokzatos alakjai

Sokan szeretnek kártyázni annak ellenére, hogy azt mondják, a kártya az ördög bibliája. A magyarok számára talán a legismertebb a magyar kártya, mégis kevesen tudják, hogy honnan erednek és kiket ábrázolnak a lapok. Közép-Európa területének népszerű játékszere a ,magyarkártya. Valójában ennek a kártyának Tell- kártya a neve. Az ultit, a pókert és a társait nem csak hazánkban játsszák, ugyanis a németek legalább annyira bolondulnak a kártyajátékokért, mint mi. Na de kiket is ábrázolnak a magyar kártya lapjai és miért éppen őket? Ha már magyar kártyáról beszélünk, logikus lenne, ha híres magyarok lennének a lapokon. Viszont Tell Vilmos, Reding Itel, Geszler Hermann, Stüszi vadász és a többiek nevét sem a magyar történelemben, sem a magyar irodalomban nem találjuk meg. Akkor viszont kik Ők? Friedrich Schiller német író volt, aki a 19. sz. elején alkotott. Az ő drámájából ismerhetjük meg Tell Vilmost, akinek a neve mindnekinek ismerős. Tell Vilmos híres svájci szabadsághős volt, akiről az a legenda járta, hogy 100 méterről nyíllal keresztüllőtte a fia fején levő almát, a második nyílvesszője pedig a svájci függetlenségi háborút robbantotta ki. Schiller Tell Vilmos című drámájában szerepel az összes alak (Tell Vilmos, Reding Itel, Geszler Hermann, Stüszi vadász, Kuoni pásztor, Harras Rudolf, Rudenz Ulrik, Fürst Walter), aki a magyar kártya lapjain található.

A Tell kártya

A Tell kártya

A 32-lapos magyar kártya, ami egyes változatokban 36-ra egészül ki a VI-osokkal. A Magyarországon, Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban, Horvátországban, Szlovákiában és Dél-Tirolban is használatos 32 vagy 36 lapos kártyacsomagot Magyarországon magyar kártyának nevezik. Ugyanazokat a színeket használja (piros vagy szív, zöld, makk vagy treff és tök), mint a korai XV. században kialakult német kártya. A kártyák számozása a következő: VII, VIII, IX, X, alsó (vagy baka), felső (vagy fölső), király (vagy csikó) és ász. Néhány változatban a VI-os is szerepel, így egészül ki 36 laposra a csomag. A tök VI-os néhány játékban joker-szerepet kap (más változatokban a tök VII-es), és vélének (Welli) nevezik. A kártyalapokat egyedi képek illusztrálják, amik még az 1848-49-es forradalom és szabadságharc előtt születtek, amikor forradalmi mozgalmak ébredtek Európa-szerte. Az ászok a négy évszakot mutatják be: a piros ász a tavasz, a tök ász a nyár, a zöld ász az ősz és a makk ász a tél. Az alsókon és a felsőkön a Schiller által 1804-ben írt, és 1827-ben Kolozsvárott bemutatott Tell Vilmos-dráma alakjai láthatók (piros alsó: Kuoni pásztor, makk alsó: Harras Rudolf, zöld alsó: Fürst Walter, tök alsó: Reding Itell, piros felső: Geszler Herrmann, makk felső: Tell Vilmos, zöld felső: Rudenz Ulrich, tök felső: Stüszi vadász).

Hirdetés
Kártyajáték Bolt

Kártyajáték Bolt

Játék webáruházunk folyamatosan frissülő játékbolti kollekcióval várja látogatóit, feljesztő játékok, mesehősök, babák, babajátékok, társasjátékok, akciós játékok, puzzle, playmobil, lego thomas a gőzmozdony, barbie baba, játékok kicsiknek és nagyoknak, minden korosztály számára, akár ingyenes kiszállítással. Számunkra a vevő a legfontosabb, ezért törekszünk a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban kiszolgálni, mindezt megfizethető áron. A nálunk található termékek, raktron vannak és az oldalon a raktárkészletet folyamatosan frissítjük, játékainkat bővítjük

Kártyáról és kártyázásról

Kártyáról és kártyázásról

Kultúrhistóriánk játékokról írott nagy könyvét lapozgatva hamar világossá válik, hogy minden idők legnépszerűbb játékeszköze a játékkártya. Tudatosodhat bennünk ez a gondolat, amikor a kártyamúzeumok kiállítótermeiben nézegetjük az apró lapocskák művészi, vagy éppen naiv rajzait. Sok ezer kártyakép köszön ránk, mint társasjátékok kellékei, jósló- és bűvész eszközök, reklámhordozók, regionális- és fantázia kártyák. Régi korok játékkártyái nem csak az adott kor technikai fejlettségéről, sokszorosítási technikájáról mesélnek, de tudósítanak történelmi- és társadalmi eseményeikről, divatról és ízlésvilágról is. És persze az alkotó - legyen ő metszetkészítő, illusztrátor, kártyafestő, kártyatsináló vagy éppen hadifogoly - megmutatja szakmai felkészültségét, ügyességét, vállalkozó kedvét. Évszázadok alatt életünk minden területére belopakodott a kártya. Nyelvünkben, irodalmi- és képzőművészeti alkotásokban, régi és modern filmekben egyaránt találkozunk kedvező és negatív hatásaival. A kártyázás szenvedélyébe bújtatott nyerni akarás vágya hat évszázada van jelen az európai társasági életben és okoz társadalmi feszültségeket, egzisztenciális bizonytalanságot, tragédiákat, a szerencséseknek a nyerés élményét, vagy egyszerűen az együtt játszás örömét. A bajokért okolni az apró, ártatlan kártyalapokat értelmetlen lenne.

Kettes napszer

Kettes napszer

A kettes snapszert 20 kártyalappal játsszák, magyar kártyával, vagy francia kártyával. Magyarországon 99 %-ban elterjedt az ún. magyar kártyás snapszer, négy szín 5-5 alakja alkotja a 20 db kártyalapot, piros, makk, zöld és tök színekben alsó, felső, király, 10-es és ász lapok vannak. A játékot általában két megnyert 7-es játszmára játssza a két fél. Tetszőleges módon eldönthető, melyik fél kezdi az osztást. A másik fél elemelheti a kártyapaklit tetszőleges alkalommal, az osztó ezután kezdi az osztást, először 3-3 kártyalapot kap a két fél, ezután osztó felcsap egy lapot, mely szín jelenti az aduttat a játszmában, ezután még két, két lapot kapnak a felek. Az ugyanolyan színű király és a felső együttesen 20 pontot ér, amennyiben a hívó játékos bemondja az ún. húszat, ekkor a két lap közül a királlyal, vagy a felsővel kell a játékot kezdeni, vagy folytatni, ha a játékosnál van a hívás joga. Az adutt színéből a király és a felső negyven pontot ér. Egy játszma 66 pontig tart, vagy az utolsó ütésig. Összesen 120 pont érhető el, bemondások ( húsz és negyven) nélkül. Osztó ellenfele kezdi a játékot, tetszőleges lappal kezdheti meg a hívást. A játék folyamán azonos színű lapokból a nagyobb, vagy az adutt viszi az ütést. Az ütést elérő játékosé a továbbiakban a hívás joga. Minden ütés után egy - egy lapot húznak a játékosok, először a hívó, utána az ellenfele.

Magyar kártya története

Magyar kártya története

A Magyarországon, Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban, Horvátországban, Szlovákiában és Dél-Tirolban is használatos 32 vagy 36 lapos kártyacsomagot a magyarság körében magyar kártyának nevezik. Másik elnevezése a Tell-kártya. Ugyanazokat a színeket használja (piros vagy szív, zöld, makk vagy treff és tök), mint a korai 15. században kialakult német kártya. A kártyák számozása a következő: VII, VIII, IX, X, alsó (vagy baka), felső (vagy fölső), király (vagy csikó) és ász. Néhány változatban a VI-os is szerepel, így egészül ki 36 laposra a csomag. A tök VI-os néhány játékban joker-szerepet kap (más változatokban a tök VII-es), és vélének (Welli) nevezik. A kártyalapokat egyedi képek illusztrálják, amik még az 1848-49-es forradalom és szabadságharc előtt születtek, amikor forradalmi mozgalmak ébredtek Európa-szerte. Az ászok a négy évszakot mutatják be: a piros ász a tavasz, a tök ász a nyár, a zöld ász az ősz és a makk ász a tél. Az alsókon és a felsőkön a Schiller által 1804-ben írt, és 1827-ben Kolozsvárott bemutatott Tell Vilmos-dráma alakjai láthatók (piros alsó: Kuoni pásztor, makk alsó: Harras Rudolf, zöld alsó: Fürst Walter, tök alsó: Reding Itell, piros felső: Geszler Herrmann, makk felső: Tell Vilmos, zöld felső: Rudenz Ulrich, tök felső: Stüszi vadász). A VIII-IX. lapok a Tell Vilmos-történetet mesélik.

Hirdetés
Magyar Rabló Ulti

Magyar Rabló Ulti

A közismert és az egyik legkedveltebb magyar kártyás játék számítógépes változata. A program egyszerű, de logikus felépítésű, a kártyalapok szépen kidolgozottak, a játék kezelése pedig szinte azonnal elsajátítható. Kiváló időtöltés, de ha nem ismered a szabályait, akkor se keseredj el, mert a közvetlen stílusú súgó segítségedre lesz.

Magyar Ultisok Országos Egyesülete

Magyar Ultisok Országos Egyesülete

1.Általános rendelkezések 1.1.Alapítás A jelen alapszabály (továbbiakban: Alapszabály) 1. sz. mellékletében megjelölt személyek az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény alapján - az Alapszabályzatban meghatározott feltételek szerint és célra - egyesület alapítását határozzák el. Az Alapszabály megállapítása és az egyesület megalakításának kimondása az alapító tagok részvételével tartott alakuló közgyˆlés hatásköre. Az egyesület jogi személy, amely bírósági nyilvántartásba vételével jön létre. 1.2. Az egyesület neve Az egyesület elnevezése: Magyar Ultisok Országos Egyesülete Az egyesület rövidített elnevezése: MUOE 1.3. Az egyesület célja A tagok a Magyar Ultisok Országos Egyesülete ( a továbbiakban: Egyesület) az ulti, mint szabadid˜s elfoglaltság koordinálására, szervezésére, népszerˆsítésére és az Egyesület keretein belüli - az Egyesület által meghatározott feltételek szerint történ˜ - versenyszerˆ gyakorlására hozzák létre. Az Egyesület gazdasági-vállalkozási tevékenységet csak olyan mértékben folytathat, amely céljai eléréséhez szükséges. 1.4. Az egyesület tevékenysége Általánosan elfogadott és alkalmazott ulti szabályzat kidolgozása és országos terjesztése. Különböz˜ rangú versenyek és bajnokságok bevezetése. Az ulti minél több változatának összegyˆjtése és oktatása.

Makaó

Makaó

Játékszabály: Az elején mindenkinek ugyanannyi lapot osztanak, a többi talonban marad. Az nyer, akinek elfogy a lapja. Az első egy tetszés szerinti lapot tehet ki, utána pedig mindig a legfelső lappal egyező színű vagy értékű lapot lehet tenni. Vannak különleges lapok, megállapodás kérdése, hogy hány ilyen van és melyek ezek. Van olyan lap (például az ász), amelyre színt lehet kérni. Ezt a lapot is szabályosan kell letenni, de az ezt követő első lap olyan színű kell hogy legyen, amilyet kért az, aki az ászt letette. Ászra lehet ászt is tenni. Lehet olyan lap, amelyre értéket lehet kérni (például a király). Lehet olyan lap, amely visszafordítja a játék irányát (például a bubi). Lehet olyan lap, amelyre a következő vagy ugyanilyen értékű lapot tesz, vagy kimarad (például a dáma). Lehet olyan lap, amelyre a következő vagy ugyanilyen értékű lapot tesz, vagy kettőt húz (például a kettes). Ha ilyet tesz, akkor a következő már négy lapot tesz, ha nem rak kettest és így tovább. Ugyanez hármasával növekedhet egy másik lapnál (például a hármasnál). Lehet olyan lap is, amelyik nem csinál semmi különöset, de nem muszáj hogy legyen.

Makaó ismertetése

Makaó ismertetése

Páros játék: a játékhoz mindenképpen szükség van egy másik online játékosra. A makaó standard szabályai szerint játszandó. Játékonként három kör van. Egy kör akkor ér véget, ha az egyik játékosnak elfogy a kártyája. Az ellenfél büntetőpontokat kap a kezében maradt kártyákért. Az győz, akinek a három körből a legkevesebb büntetőpontja származik. Pontozás: Minden egyes kör végén a legyőzött játékos büntetőpontjait az egyes kártyák szerint, melyek a kezében maradtak, összeadjuk. A mérkőzést az a játékos nyeri, amelyiknek a három körből a legkevesebb büntetőpontja van. A kártyák büntető pontjai: hetes = 7, nyolcas = 8, kilences = 9, tizes = 10, alsó = 2, felső = 3, király = 4, ász = 11.

Makaó játék

Makaó játék

Makaó játék típusa Páros játék: a játékhoz mindenképpen szükség van egy másik online játékosra. A Makaó célja A makaó standard szabályai szerint játszandó. Játékonként három kör van. Egy kör akkor ér véget, ha az egyik játékosnak elfogy a kártyája. Az ellenfél büntetőpontokat kap a kezében maradt kártyákért. Az győz, akinek a három körből a legkevesebb büntetőpontja származik. A Makaó kezelése A játék az egérrel irányítható. A kártyára való kattintással kiválasztjuk a kártyát, amivel játszani szeretnénk. A kártyapaklira való kattintással elvesszük a kártyát. A Makaó pontozása Minden egyes kör végén a legyőzött játékos büntetőpontjait az egyes kártyák szerint, melyek a kezében maradtak, összeadjuk. A mérkőzést az a játékos nyeri, amelyiknek a három körből a legkevesebb büntetőpontja van. A kártyák büntető pontjai: hetes = 7, nyolcas = 8, kilences = 9, tizes = 10, alsó = 2, felső = 3, király = 4, ász = 11.

Makaó szabályai

Makaó szabályai

A játék elején az osztó kever, és mindenkinek oszt 5 lapot. Ezután felcsapja a pakli tetején lévő lapot az asztal közepére. Ha ez speciális lap akkor felveszi és egy másikat csap fel mindaddig, amíg egy nem speciális lap lesz lent. Ezután az első játékos kezd. A soron következő játékos letehet egy vagy több lapot, vagy ha nem tesz, akkor húz a pakliból. Ha elfogyott a pakli, akkor a lent lévő lapokat - a legfelső kivételével - bekeverjük, és ez lesz az új pakli. Egy játékos a következő szabályokat betartva tehet le lapot: Színre színt, vagy számra számot kell tenni. Például Zöld Királyra Zöldet vagy Királyt. Egyszerre egy, három vagy négy lapot lehet letenni úgy, hogy ha több lapot tesz, akkor azok értéke meg kell hogy egyezzen, az alsó lapot rá kell hogy tudja tenni a lent lévő felső lapra, és az általa lerakott felső lap színe lesz a következő szín. Ezeket a szabályokat a következő speciális lapok felülírhatják: Felsők: Ha valaki Felsőt tesz kérhet egy színt, és a kővetkező körben mindenkinek ilyen szinű lapot kell tennie. A kérő is tehet ilyen színű lapot, de neki már nem kötelező. Másik Felsővel felül lehet bírálni ezt a kérést, ha még nem volt teljesítve, vagy a kért színű Felsővel és Kilencessel bármikor. Aki nem tud tenni az húz egy lapot.

Négyes snapszer (Wikipedia)

Négyes snapszer (Wikipedia)

Ha négyen játszanak, csak a 7 és 8 lapokat veszik ki. A 9-es 0 pontot ér. Két részletben 6 (3-3) lapot osztanak, talon nincs. Az, aki először kap lapot, első három lapja után megnevez egy lapot; ennek színe az adu, és az a partnere, akinek a hívott lap a kezében van. (Meghívhatja önmagát is, azt remélve, hogy megkapja a lapot a második osztásfordulóban, vagy az addig kiosztott lapok egyikével.) Az, hogy kik a partnerek, nem közölhető. Ha egy játékos rossz lapot tesz (renonc) a másik csapat győz. A snapszer kézből vagy az első kijátszás után is bemondható. A hívó indul. A 66 elérésétől függetlenül addig kell játszani, amíg a meghívott lap ki nem jön. Ha a hívó saját ütéseivel és bemondásaival elér 66-ot anélkül, hogy a lap kijött volna, egyedül számolhat, partnere nem kap pontot. Ha a lap már kijött, az ellenpár is befejezheti 66-tal. Mivel talon nincs, színre szín vagy adu és felülütés kötelező. A partnerek együtt sírnak, együtt nevetnek, azaz együtt számolják a pontjaikat, de együtt is veszíthetnek. Ha valaki elérte a 12 pontot, a többi játékos a hármas játék szabályai szerint játszhat tovább; ezután a kettes szerint.

Női Póker - Póker Shop

Női Póker - Póker Shop

Megnyitott Magyarország első nőknek szóló pókeres oldal, ahol kedvedre válogathatsz póker kellékek között. Póker szett, póker készlet, zsetonkészlet, póker kártya (Bicyle, Cartamundi, Copag, EPT, Fournier, WSOP stb.), kártyakeverő gép, kártyaőr, delaer gomb, póker asztal, póker póló, póker kiegészítők, zsetontartó, vágólap, póker szék, póker könyv, póker trófea a legnagyobb választékban megtalálható webáruházunkba. A pókerkellékek mellett friss póker hírekkel, trend és utazás rovatunkkal is találkozhatsz, valamint szemügyre veheted a legsármosabb pókeres machokkal. Termékeinket webáruházunkban vásárolhatod meg, és az ország bármely pontjára eljuttatjuk neked! Minden hónapban új akciókkal várunk!

Tuti menü