Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Magyar kártya képes leírás: Rablóulti - Zsírozás [2. oldal]
részletek »

Magyar kártya: Rablóulti - Zsírozás [2. oldal]

Képes leírás

Itt vagy: kartya-jatek-jatekok.tlap.hu » Magyar kártya
Keresés
Találatok száma - 24 db
Rablóulti szabályai

Rablóulti szabályai

Játékszabály: Tíz-tíz lapot osztunk, a maradék kettőt a hívó kapja. Licitál, majd letesz két lapot takarva (talon). Licitálás: felvesszük a talont, bemondunk egy figurát (nagyobbat, mint ami korábban elhangzott) és letesszük az új talont. A licitnek akkor van vége, ha egymás után két játékos passzolt. A licit végén az utolsó vállaló veszi fel a játékot, ellenfelei együtt vannak. Az aduszínt csak az első kijátszásnál mondjuk be. A kártyák erősorrendje: 7, 8, 9, alsó, felső, király, 10, ász Figurák: - Parti: Az nyer, aki ütésből és bemondásból (húsz, negyven) több pontot visz haza. Hazavitt á és X, valamint az utolsó ütés 10 pontot ér. 100 vagy több pont hazavitele (ha nincs 40-100 vagy 20-100 vállalva) csendes 100-at jelent. - 40-100: 40 bejelentésével összesen 100 pontot viszünk haza. - Négy ász: Mind a négy ászt hazavisszük. - Ulti(mó): Az utolsó ütést az adu 7-essel visszük haza. - 20-100: 20 bejelentésével összesen 100 pontot viszünk haza. - Betli: Egyet sem ütünk. - Durchmars: Minden ütést hazaviszünk. - Terített betli és terített durchmars: Az első ütés után nyitott lapokkal folyik tovább a játék. - Szín nélküli durchmars: Nincs adu. Ütések: színre szín vagy adu, felülütés kötelező. Laperősség: 789afkXá. A lapok közül csak az Á és X ér 10-10 pontot.

Snapszer a számítógép ellen

Snapszer a számítógép ellen

A számítógép ellen játszhatod az ismert kártyajáték kétszemélyes változatát. Az alapvető játékszabályokat tetszés szerint be lehet állítani. Ezek a beállítások jelentős hatással lehetnek a játék menetére, ezért a súgó ezekről részletes tájékoztatást nyújt. Kellemes megjelenésű, szépen kidolgozott játék, a honlapján pedig az általános információkon kívül megtalálod a tervezett fejlesztéseket is.

Snapszer fajtái, szabályok

Snapszer fajtái, szabályok

A pakliból vegyük ki a Heteseket, és a Nyolcasokat, ezek nem játszanak. Színre színt tenni, ha nincs akkor adut tenni, és felülütni mindig kötelező! Húszat (azonos szinű Király és Felső) vagy negyvenet (adu szinű Király és Felső) csak a hívó jelenthet, de ekkor a húsz vagy negyven valamelyik lapját (a Királyt vagy a Felsőt) kell hívnia. Első körben az első hív, utánna az aki vitte a kört.Az nyer, aki előbb gyűjt ki legalább 66 pontot. A jelentett negyven 40 pontot, a jelentett húsz 20 pontot ér, de csak ha van mellette ütés is. Az elvitt Ász 11, a Tízes 10, a Király 4, a Felső 3, az Alsó 2 pontot ér, a Kilences pedig nem ér pontot. Ha a húsz vagy negyven jelentésével megvan a 66, akkor nem kell hívni, vége a játéknak. Csak a hívó jelentheti be, hogy megvan a 66 pontja, és így vége a játéknak. Ha a 66 pontot nem sikerült összegyűjteni, akkor az nyer, aki az utolsó ütést viszi. Ha valaki úgy nyer, hogy az ellenfélnek legalább 33 pontja van, akkor 1 pontot, ha az ellenfélnek van ütése de nincs 33 pontja akkor 2 pontot, ha nincs ütése akkor 3 pontot kap. Ha az első játékos az első hívás előtt Snapszert mond, és úgy ér el 66 pontot, hogy az ellenfél nem ütött, akkor 6 pontot kap, de ha üt az ellenfél, akkor ő kapja a 6 pontot. A következő játékban az oszt, aki kezdett.

Ulti játékszabályok

Ulti játékszabályok

A játék menete: A játék három részből áll, ezek egymás után a következők: osztás, licitálás, és a 10 körből álló lejátszás. A játék során mindig adott egy irányítás, ami pozitív, azaz az óramutató járásával ellentétes. A következő játékos mindig a jobbkéz felőli, az előző a balkéz felőli. Az egymás után következő játékokban az előző játékbeli osztó után következő játékos oszt, kivéve az elsőt, ahol kisorsolják az osztót. A játék célja minél több pont gyűjtése, amit vállalt feladatok teljesítésével, illetve az ellenfél által vállalt feladatok elbuktatásával lehet kapni. Az osztás: Az osztó megkeveri alaposan a paklit, majd az előző játékossal emeltet. Ha nem emel, amit a pakli tetejére mért enyhe ujjcsapással jelez, akkor a következő játékosnak kioszt 12 lapot, a rákövetkezőnek 10 lapot, és a maradék az osztóé. Emelés esetén a következő játékos 7 lapot kap, majd a soronkövetkezők 5-5 lapot, míg el nem fogy a kiosztandó pakli. Licitálás Mindig az a játékos licitál, akinél 12 lap van. A licitálás előtt kiválaszt a kezéből 2 lapot, lefordítva az asztal közepére teszi, és elvállal egy feladatot, ami a korábban bemondott legmagasabb licitekhez képest a licittáblázatban lejjebb található. A letett két lapot talonnak nevezik. A következő játékosok nem kötelesek felvenni a talont, ezt passz bemondásával jelzik.

Ulti szabályok

Ulti szabályok

A játék kezdete A játékhoz szükség van egy 32 lapos magyar kártyára Ultizni egyszerre 3 játékos tud. Ha beszáll egy negyedik, akkor valaki mindig kimarad a játékból, és csak a lapokat osztja szét. Osztáskor az osztótól jobbra ülő játékos 12 lapot kap, a másik kettő 10-et. Mindenki csak a saját lapjait láthatja. Általában 6-5-5-6-5-5, vagy 5-5-5-5-5-5-2, netán 7-5-5-5-5-5 arányban szokás kiosztani a lapokat. A játék tehát az óramutatóval ellentétes irányba halad. Licit Osztás után megkezdődik a licitálás. Akinek sok (12) lapja van, le kell tennie 2 lapot talonként -úgy, hogy más ne lássa, mit tesz le-, és választhat a bemondások egyikéből. Így ő lesz a felvevő. A következő játékos ekkor eldönti, hogy benyúl-e a talonért, vagy passzol. Ha benyúl, akkor felveheti az asztalon fekvő talon lapjait (elrabolhatja azt), és kicserélheti, majd egy nagyobb értékű bemondást mindenképpen köteles vállalni, így ő lesz az új felvevő. Ha passzol, akkor nem nyúlhat a talonhoz sem, a felvevő pedig marad az előző játékos. A licitkör addig folytatódik így, amíg a felvevő is úgy nem dönt, hogy passzol ahelyett, hogy saját vállalásánál erősebbet mondana. Emiatt nevezzük önrablós ultinak ezt a változatot, melyben a felvevők igazi válallásuk helyett először kisebb értékűeket is hazudhatnak.

Hirdetés
Zsír, a magyar kártya játék

Zsír, a magyar kártya játék

32 lapos magyar kártyával játszhatja 2-4 személy. A játék célja Ütésekben minél több ász és tízes lap elvitele. A kártyáknak nincs rangsora és pontértéke, csupán az elvitt ászok és tízesek száma értékelhető. Egy kihívott lapot csak azonos jelzésű lappal - alsót alsóval, ászt ásszal - lehet megütni, azaz elvinni. Különleges funkciója lesz a VII jelzésű lapoknak. Ezekkel minden ütés elvihető. Kétszemélyes játék Keverés után 5-5 lapot kap mindkét résztvevő. A maradék csomag húzható talon lesz. Minden elvitt ütés után ebből egészítik ki lapjaikat ötre. Az osztó ellenfele hív ki az első ütéshez tetszése szerinti kártyát. Ez a leírtak szerint üthető, illetve tetszés szerinti lap adható. Egy kihívott kártyát többször is lehet ütni. Példa: ászra ászt rak az ellenfél, ezt a hívó újra ütheti ásszal vagy hetessel. Ellenfele is így járhat el. Az ütés végén az összes lapot az a játékos szerzi meg, aki az utolsó hetest, vagy hívott lappal azonos kártyát tett. Az ütést nyerő játékos húzhat elsőként a talonból és hívhat ki a következő ütéshez. Az a személy nyeri meg a játékot, aki ütéseiben legalább öt ászt vagy tízest /zsírt/ tudott megszerezni. Egyenlőségnél az utolsó ütést megszerzőé a dicsőség. Aki nem tud ütést szerezni, "kopasz" marad. Négyszemélyes játék A kártyacsomag minden lapja kiosztásra kerül egyenlő arányban. A szemben ülők együtt játszanak, azaz párt alkotnak.

Zsírozás

Zsírozás

Ha négy fő játszik, akkor ketten-ketten egy párt alkotnak, akik egymással szemben ülnek. Az osztásnál minden játékos négy-négy lapot kap, a többi kártyát középre helyezik, ahonnan minden kör után húznak egy új lapot. Az osztótól jobbra lévő játékos kezdi a játékot bármelyik kártyával. A kihívott lapot csak azonos értékű kártyával lehet ütni. Kiemelt lap a hetes, ezt a lapot bármely kihívottal egyezőként használhatjuk. Például: amennyiben az első játékos nyolcassal kezd, a következő erre szintén nyolcast tesz, a követő mondjuk kilencest, végül a negyedik egy ászt. Ebben a körben a második játékos viheti a lapokat, hiszen ő tudott azonos értékű kártyát tenni. Egy kihívott lapot többször is meg lehet ütni. Ha például a kezdő játékos egy tízessel nyit és ezt valaki megüti, a hívó folytathatja egy következő körrel és a letett lapokat másodszor, akár többször is megütheti, a végén pedig az összegyűlt kupac azé lesz, aki a kihívó lappal megegyező utolsó lapot vagy hetest tette le. Aki az ütést vitte, az hívhat újra. A győztes az lesz, aki a legtöbb ászt és tízest nyerte el a játszma során. Két játékos esetén ez minimum öt lapot jelent. Egyenlőség esetén az nyer, aki utoljára ütött. Aki a játék során egyszer sem tudott ütni, az "kopasz" marad. Négy játékos esetén a párok ütéseiket összeadják. Ha négyen játszanak, a párok közti kommunikáció nem megengedett.

Tuti menü